Once upon a time in the Apotheek ( True )

  • 2 Reacties
  • 18988 Gelezen
*

Lauwie

Once upon a time in the Apotheek ( True )
« Gepost op: 29 december, 2016, 20:55:55 »
Een klein verhaaltje over wat mij ooit in een apotheek is overkomen ( Waargebeurd )

Once upon a time at de apotheek

Tot voor een paar jaar geleden moest menig AB/DL'er naar de Apotheek voor zijn luiers.
Sommige gaan denk ik nog steeds wel al is het alleen maar voor de spanning. Het kan natuurlijk ook nog steeds maar een online webshop is wel een uitkomst om genante momentjes te voorkomen .

Eentje uit mijn persoonlijk repetoire van gekke apotheek ervaring heb ik hier onder als volgt beschreven;

Knikkende knieen waren al verledentijd. Het ’ luiers kopen ’ had ik al aardig onder de knie. Sowieso de weg er naar toe was stukken minder zenuwachtig dan jaren terug.

Toen was ik vaak echt te zenuwachtig om maar iets te zeggen. Zenuwachtig om de schaamte, maar ook zenuwachtig om de spanning bijna iets te hebben wat je heel héél heeeeeeeeel erg graag wilt hebben. Met Sinterklaas zijn de bedden ook vaker nat. Howkee ter zaken;
Ik wist wát ik ging halen, wáár en wanneer.
Hoezo ‘wát’? Tja als je luiers gaat halen en je wilt niet al te veel tijd spenderen in een apotheek dan is het handig om goed te weten wat je wilt. Dus ik zoek, dikke broekluiers. Gewoon met van die plakstrips inderdaad. Hoezo 'wáár’? Kijk, iedere apotheek is anders. Dat ervaar je als je ze uit probeert. Anders qua medewerkers, anders qua producten, anders qua merken vooral. En met ervaring kun je een beetje kijken waar het wanneer rustig is en wanneer druk. Dan is 'wanneer’ ook meteen opgelost. Ik reed vanuit mijn werk direct naar de apotheek op het industrieterrein en parkeerde men auto zodat ik makkelijk en snel bij de kofferbak kon. Helemaal klaar? Daar ging ik ; Maar ja als je dan naar binnen gaat blijft het toch weer altijd eventjes spannend. Maar goed het liep tegen sluitingstijd, ik wist dat deze ze altijd wel op voorraad had. Misschien lag dat wel aan mij aangezien ik daar elke maand kwam.

Zo cool mogelijk loop je dan naar de balie en ik zei: Goedemiddag , ik zocht incontinentiemateriaal voor volwassenen.

Baliemedewerkster: Dat kan en weet je wat je moet hebben?

Ik: Ja, vorige keer heb ik de Tena Maxi Slip gehad en die beviel prima.

Baliemedewerkster: ik zal even kijken of ik ze heb liggen.

Ik: top dank u.

In de tijd dat de apotheker weg is komt er een mevrouw van middelbare leeftijd binnen en wacht netjes achter me op haar beurt.
Ik wel wat meer nerveus uiteraard. Maar ik blijf cool.

De apothekeresse (is dat iets) komt terug met het pak luiers en zet het op de balie.

Ik: Ja perfect, dank u wel. Heeft u misschien een tasje.

Baliemedewerkster ; uiteraard.

En ze pakt een grote tas en zet het pak luiers op zn kop op de toonbank.
Kort voor ze de tas over de luiers laat zakken hoor ik de mevrouw achter me zeggen ;

Wat handig? Zijn dat tapes of iets dergelijks, terwijl ze wijst naar het plaatje op het pak.

Ik kijk haar verbaasd aan en de baliemedewerkster staat ook paf.
Vraag me niet hoe maar ik bleef best cool.

Ik ; Ja dat klopt, je moet hem aan doen als een pamper eigenlijk. Dat geeft voor snachts meer zekerheid.

Mevrouw: Oh? En jij draagt ze snachts?

Ik: Dat klopt, dit om mijn slaapcomfort te bevorderen, het gaat sporadisch wel eens mis, vandaar.

Mevrouw ; Maar dat is wel handig zeg, nou dan ben je toch veiliger snachts. En in je bedplassen is echt niet leuk en ik spreek uit ervaring, wel tijdje geleden hoor. Je bent niet de enige snachts als je dat maar weet.

Nu begon ik toch maar om op te stappen want kreeg het nu toch wel een beetje warm.
Afrekenen had ik inmiddels gedaan en ik groette de vrouw.

“ Dag lieverd ” zei ze tegen me.

In een Lucy in de Sky trip ben ik mijn auto in gestapt en huiswaarts gegaan. En ondanks de tamelijk hoge mate van asociaalheid vond ik het toch wel erg leuk.

Een weekje was ik verliefd op een vrouw van rond de 50 jaar waarvan ik niets wist, behalve wat zij van mij wist.

*

Offline Winnie

  • *****
  • Geslacht: Man
  • Klein maar fijn.
  • Ik ben: AB en DL
Re: Once upon a time in the Apotheek ( True )
« Reactie #1 Gepost op: 01 januari, 2017, 19:45:11 »
 :-*
Groetjes van een kleine lieve knuffelbeer.
A Libero sit convivium.

*

Offline kleine81

  • *****
  • Geslacht: Man
  • Gewoon Ik
  • Ik ben: ABDL
Re: Once upon a time in the Apotheek ( True )
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari, 2017, 00:20:05 »
hihi wat een grappige ervaring inderdaad wel moeilijk maar dan zo een reactie van een vreemde Hahaha
Heb je een vraag? blijf er niet mee zitten en stel hem !