Droom

  • 1 Reacties
  • 26395 Gelezen
*

Offline Kingdark

  • **
  • Geslacht: Man
  • Ik ben: Little
Droom
« Gepost op: 15 mei, 2016, 23:18:02 »
Dit is een droom die ik heb gehad. Ik ga die proberen zo goed mogelijk op te schrijven, maar aangezien het een droom is en ik er niet TE veel meer van af weet, heb ik er wat aan toegevoegd om het de moeite te maken om te lezen. Maar eerst een beetje achtergrond om de droom te begrijpen.
Ik ben onlangs gaan fietsen (15 km!!!) met een luier onder de broek. Ik heb toen meerdere keren geprobeerd om mezelf te filmen terwijl ik aan het fietsen ben, met de short die ik aanhad naar beneden en mijn luier duidelijk zichtbaar. De droom is uit 1ste persoon geschreven.
-----
Ik ben aan het fietsen in het veld. Er staat erg weinig wind en ik kom niemand tegen. Ik ben vrij ver van huis want ik ben van plan om mijn record te verbreken. (20km!!) Volgens de app van mijn smartphone ben ik al goed over de helft en ik heb nog een serieus eind te gaan.

Dan merk ik dat er erg donkere wolken afkomen en ik realiseer me dat ik heel waarschijnlijk nergens kan gaan schuilen. Het feit dat ik een luier aanheb maakt de zaak ingewikkelder. Want als ik ergens wil gaan schuilen, dan is de kans groot dat de mensen een handdoek aanbieden of misschien zelfs een warme douche?

Ik neem me voor om een tandje bij te zetten en te maken dat ik thuis ben. Record of geen record. Spijtig genoeg voor mij, maar die zwarte wolken hebben me in wat minuten lijkt ingehaald. Het begint al snel te waaien en te regenen. Dan begint het te hagelen! Hagelen! in MEI! Ongelooflijk maar dat is nu typisch Belgisch weer!

Ik blijf doorfietsen en heb al lang de trui aangedaan die ik op mijn bagagerek had gebonden. Just in case you know?

Ik blijf doorfietsen ook al giet het hard en mijn bril belemmert het zicht nog meer. Ik realiseer me dat ik praktisch verplicht ben om ergens te gaan schuilen. Ik bedenk me dat ik geluk heb dat ik hier niemand niet ken en dat ik makkelijk kan aanbellen. En als ze iets zeggen van de luier die ik aanheb? wel... Dat zijn dan hun zaken niet.

Wie zei dat plannen het eerste contact niet overleven met de vijand? (of zoiets?)

Ik weet ongeveer mijn weg en weet hier ook een boerderijtje zijn. Hopelijk zijn die mensen thuis want zo kan ik echt niet blijven fietsen. Ik kan iets serieus oplopen als ik niet voorzichtig ben.

Ik kom aan op het erf van de boerderij en spreek mezelf moed in. "Gewoon vragen om te schuilen. Tot het ophoud met regenen. Als ze iets vragen over de luier die ik aanheb... Ik kan het op een weddenschap steken. Das veilig genoeg. Ja. Een weddenschap die ik heb verloren. Prima excuus!"

Ik duw op de deurbel en hoor al snel iemand komen. De deur gaat open, en een aantrekkelijke vrouw van rond de dertig doet de deur open.

"Dag mevrouw, ik vroeg me af of ik eventjes kan schuilen tot het ophoud met regenen. Ik zit nog zeker een uur van mijn thuis en als het te lang duurt kan ik naar huis bellen om me te komen op te halen."

De mevrouw kijkt me aandachtig aan en knikt. "Kom maar binnen jongen. Wat is je naam? Ik ben Marie. Wacht eventjes hier in de gang dan ga ik een hand doek halen om je af te drogen."

Ik open mijn mond om op haar eerste vraag te antwoorden maar ze is al uit het zicht. Nu dat ik uit de regen ben, voel ik pas hou koud ik het heb en ik begin heftig te beven. Ik doe de deur open en doe mijn t-shirt uit en wring die dan uit. Buiten wel te verstaan, niet in de gang.

Marie komt eventjes later terug met een warme sponzen handdoek. Ze ziet me beven en ik denk dat ze zich moet realiseren dat ik zoals ik nu ben moeilijk kan blijven wachten. "Waarom bel je niet eens naar je thuis en laat ze weten dat je hier aan het schuilen bent." Ze geeft me een kaartje met het adres op van de boerderij.

Ik haal mijn telefoon uit mijn broekzak en probeer te bellen maar er is geen ontvangst. Marie was ondertussen achter een tweede handdoek want het was al snel duidelijk dat ik met 1 handdoek niet ging toekomen.

"Ik heb geen ontvangst." zeg ik beleefd. Marie fronst en check'd haar eigen smartphone. "Verdekke! is die domme verbinding nu al weer onderbroken? Het spijt me jongen, maar ik heb hier geen vast toestel. En als het zo blijft doorregenen dan raak je niet makkelijk thuis. Niet door die modder weggetjes waarheen je door moet dan." Ze denkt nog een moment na en zucht diep.

"Wel, er is niks aan te veranderen denk ik. Ik kan je echt niet in die natte kleren en luier laten zitten toch? Volg mij maar en ik laat een bad lopen. Ik zal je kleren ondertussen in de droogkast stoppen zodat ze kunnen drogen en ik zal je een kamerjas geven met een nieuwe luier om je droog te houden."

"Err, Marie dat is echt niet nodig." Zeg ik snel. "Die luier bedoel ik. Ik draag die omdat ik een weddenschap heb verloren." Voeg ik er bij. Ondertussen zijn we in de badkamer geraakt en was het water al aan het lopen. Ik heb mijn t-shirt al uitgedaan en omdat ze al duidelijk weet dat ik een luier aanheb, deed ik mijn short ook uit.

"Een weddenschap hmm?" Ze kijkt me aan van beneden naar boven en schud haar hoofd. "Nice try." Zegt ze terwijl ze haar schouders ophaalt. "Maar moest je volgens die weddenschap ook in je luier plassen?"

Ik kijk haar aan met open mond. Ik schud snel mijn hoofd maar ik was al vergeten dat ik had geplast. Verdomme!

"Kijk," zegt Marie beleefd. "Ik heb geen mannenondergoed in jouw maat. Het enige wat ik heb zijn luiers. Ik heb je nu toch al gezien in een luier dus je hebt niks meer te verbergen toch? Maar ongeacht wat je doet, je gaat iets onder die kamerjas dragen. ofwel niks. en dan bedoel ik ook echt niks. Naakt wel te verstaan."

Voor een enkele seconde laat ik mijn verbeelding op hol slaan. maar ik schud al snel mijn hoofd. Dit is echt. Realiteit. Geen fantasie. Wat ik doe heeft gevolgen.

"Dus dit is wat er gaat gebeuren, ofwel neem jij nu een bad en doe je achteraf die luier aan onder die kamerjas ofwel, zet ik je op staande voet buiten met je natte kleren en kan jij je plan maar trekken."

"Ik draag de luier wel." Zeg ik snel.

"Zo snel om de luier vrijwillig te dragen?" Vraagt ze nieuwsgierig. "Nou ja, maakt mij niet uit."

"Er is wel iets dat ik je wil vragen." Zeg ik voorzichtig. "Mijn ouders weten niks van die weddenschap dus ik zou het appreciëren moest je er niks van zeggen."

Wordt vervolgd...

Mijn droom was natuurlijk zo gedetailleerd niet en heb er dus véél aan toegevoegd. Maar goed, wat denk je ervan zover?

Kingdark

*

Offline mdb

  • ****
  • Geslacht: Man
  • Ik ben: Inco + DL
Re: Droom
« Reactie #1 Gepost op: 11 december, 2018, 00:42:30 »
Я думаю, что это очень интересная история. И снова я пришел сюда.
Ik heb het even vertaald door Google dit staat er
Ik vind dit een heel interessant verhaal. En opnieuw kwam ik hier