Roosje

  • 1 Reacties
  • 17910 Gelezen
*

Lauwie

Roosje
« Gepost op: 13 februari, 2017, 22:17:02 »
Een tijdje terug had ik logeetje in huis. Roosje was haar naam en ze was de 22 jaar oude dochter van mijn zus en schoonbroer.
Ze kwam net terug van een backpackreis door Australië en stond op het punt om op zichzelf te gaan wonen.
Maar eerst moesten er wat centjes in het laatje komen en ik opperde met mijn domme hoofd dat ze wel bij mij op het logeerkamertje kon vertoeven.
Terug naar haar ouders kun je zo'n losbol echt niet aan doen.

Ze hoefde niets te betalen maar in ruil voor kost en inwoning zou ze even zorgen voor het huis en met namen het houden van het huis..oftewel, het huishouden.. Bent u er nog?

Maar goed, Roosje had nogal een verwende jeugd gehad en ondanks dat het mij nooit had kunnen schelen begon me dat nu tegen te werken.

Twee weken waren we nu verder en ik liep alsnog het hele huis te stofzuigen en madam verbraste haar halve salaris in de disco.

Dit moet niet te lang duren dacht ik zo dus ik klopte op een zondagochtend bij Roosje aan op haar kamer en trad binnen. Een knotje wol onder de dekens, met op het kussen een zwart verwilderde haardos wat langzaam omhoog kwam.
Goedemorgen Ome Lauwie, klonk het hees. Ik zeg goedemorgen Roosje lekker geslapen?  Gister leuk gehad?
Na een kleine samenvatting zeg ik, Roosje luister.  Ik vind het prima dat je elke avond lekker de hort op gaat en je halve salaris opbrast in de stad maar wij hadden afspraak.
Jij zou centjes verdienen om op jezelf te kunnen gaan wonen en in ruil voor kost en inwoning zou je het huishouden van mij overnemen.
Mokkend en morrend kwam het er op neer dat ze echt wel zou gaan sparen en dat ze zou helpen met het huis.

Om 15:00u besloot ik alvast de gootsteen vol te laten lopen zodat Roosje direct even een afwasje zou doen. Dan zou ik iets lekkers voor avond eten bestellen en dan zou het begin van een nieuwe weg gemaakt zijn en dat zouden we dan samen vieren met een lekker maaltje.  Dus zogezegd, gootsteen vol,  dominos gebeld.
Tot Roosje plots de woonkamer in kom gestiefeld.  Doodleuk roept ze; ik ben naar de stad! 
En als een schizofrene kipcorn knak ik alszijnde een knakworst.
Ik liep richting Roosje, pakte haar vriendelijk doch dringend bij haar arm en nam haar mee terug de woonkamer in.

'We hadden een afspraak jongedame' sprak ik op strenge toon.
Hé, wat doe je, doe normaal je bent mijn vader niet!  Jelt Roosje als ik haar optil en over mijn knie druk.
Met 5 ferme patsen geef ik haar een pak voor de broek.
Verbouwereerd en vet geschrokken biggelen de traantjes over haar wangen en ik spreek haar nogmaals streng toe.

'Luister Roosje, dat jou ouders jou altijd je zin geven en dat jij een verwend nest bent heb ik niets mee te maken, je bent hier ten allen tijden welkom maar wij hadden een afspraak. En als je die niet na komt kun je maar beter vertrekken'

Nee alstublieft Ome Lauwie ik heb het zo naar mijn zin hier, zegt ze tussen het snikken door.

Prima Roosje maar wij wonen hier samen en zullen dus samen de dingetjes moeten regelen en niet alleen Ome Lauwie, reageer ik.
Vanaf nu is het voorlopig afgelopen met de feestjes en ga je maken dat je geld in de pocket hebt.
Voor de rest hou je je aan mijn regels en als je het er niet mee eens bent kun je gaan, begrepen?  En zachtjes knikt Roosje mijn richting in.
Oké zeg ik, dan nu je broek uit en terug over mijn knie!
Wat?! Zegt Roosje, doe normaal man! Wie denk je wel niet wie je bent?

Daar is het gat van de deur, zeg ik terwijl ik richting de voordeur wijs.

'Dit slaat echt nergens op, roept Roosje terwijl ze haar broek open knoopt en over mijn knie plaats neemt. Met een fikse pak voor de broek trek ik de stand gelijk wat betreft de rekening en met tranen over haar wangen neem ik Roosje tot mij en knuffel ik haar dat het goed is.
'Sorry Ome Lauwie' zegt ze zachtjes en ik sus haar geen probleem.
Ik zet haar op de zetel en sommeer haar even te wachten.  Onderwijl begeef ik me naar mijn slaapkamer alwaar ik een Prinsessen luier en een bijpassend rompertje uit mijn geheime laatje pak.
Ik loop de kamer in en sommeer Roosje op de grond te gaan liggen.

Bij het zien van de luier ontstond Roosje zowaar nog meer in vuur en vlam.
'Wtf dude, wat is dat wat doe jij?!' begint ze te schreeuwen.
Ik wijs wederom naar de deur en ziedend van woede neemt ze plaats op de bank. Doe je billen omhoog, zeg ik streng en ze tilt haar blote bips de lucht in en in een hand omdraai tape ik de luier strak vast.  Ik til haar omhoog, trek het rompertje over haar hoofd en maak het tussen haar benen dicht.
Zo, zeg ik gedesideerd. Vanavond blijf je thuis. En kort nadat ik Roosje nog een flinke pak voor haar geluierde bips heb gegeven stop ik haar de afwasborstel in haar hand. En nu afwassen! 

De pizza was heerlijk!

*

Offline luieluieraar

  • ***
  • Geslacht: Man
  • Don't wurry be Happy
  • Ik ben: DL
Re: Roosje
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari, 2017, 00:04:32 »
leuk verhaaltje
diapering alone is cool
diapering with friends is awesome